سال 97 سال ارتقاء آمادگی رزمی، قدرت و تحرک نیروی زمینی ارتش خواهد ب

امیر سرتیپ دوم نعمتی در دهمین همایش فرماندهان یکان های عمده نیروی زمینی ارتش گفت: سال 97 سال ارتقاء آمادگی رزمی، قدرت، تحرک و چالاکی نزاجا باشد .
 به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش در دهمین همایش و گردهمایی فرماندهان یکان های عمده نیروی زمینی ارتش در این نیرو گفت: آمادگی رزمی و توان دفاعی نیروی زمینی ارتش در سال 96 نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیری داشته است .
امیر سرتیپ نعمتی افزود، تمام تهدیدات را رصد و برابر انواع آن راه کارهای مناسبی را در دستور کار قرار دادیم، http://www.aja.ir/Portal/picture/?1493912/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%B9%D9%85%D8%AA%DB%8Cدر حال حاضر تمامی پایگاه های مناطق مرزی کشور که سربازان خدوم و مومن نیروی زمینی مستقر هستند مجهز به تجهیزات و تسلیحات روز آمد شده و به معنی واقعی کلمه یکان های متحرک هجومی و واکنش سریع را در نیروی زمینی ارتش با رویکرد و ساختار جدید راه اندازی کرده ایم .
  وی یکی از وظایف مهم نیروی زمینی ارتش را ارتقاء توان و آمادگی رزمی در تمامی ردها خواند و تاکید کرد: چابکی و تحرک از جمله مولفه های مهم در نیروی زمینی ارتش است که باید در یگان های نیروی زمینی جاری و ساری شود و تمامی فرماندهان باید قدرت آتش تجهیزات خود را به 100 درصد برسانند.



برچسب‌ها: جانشین فرمانده ارتش ، اخبار ارتش ، ارتقا امادگی رزمی

ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 اسفند 1396 ] [ 19:23 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

انتصاب نماینده ولی فقیه درسپاه و رئیس دفتر عقیدتی فرماندهی کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای حجة‌الاسلام حاج شیخ عبدالله حاج صادقی را به سمت نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجة‌الاسلام حاج شیخ علی سعیدی را به سمت رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا منصوب کردند.

متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

 بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالله حاج صادقی (دامت افاضاته)

نظر به پایان مأموریت جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ علی سعیدی و تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، جناب‌عالی را به سمت نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌نمایم.

ارتقاء معنویت و بصیرت دینی و تقویت روحیه جهادی و انقلابی آحاد فرماندهان و پاسداران و بسیجیان و خانواده‌های آنان با بهره گیری از حوزه‌های علمیه و استفاده از روحانیون عالم و عامل و اثرگذار، هماهنگ با سیاست‌های ابلاغی و تعامل ‌هم‌افزا با فرماندهی کل سپاه مورد انتظار است.

از زحمات و تلاشهای ارزشمند حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ علی سعیدی در طول این مسئولیت تشکر می‌کنم.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۳ اسفند ۱۳۹۶

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ علی سعیدی (دامت افاضاته)

با تشکر و قدردانی از تلاش‌های خالصانه و ارزشمند جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ غلامرضا صفائی در طول خدمت، نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده؛ جناب‌عالی را به سمت رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا منصوب می‌نمایم.

ارتقاء سطح آمادگی‌های معنوی و بصیرت دینی فرماندهان و آحاد کارکنان نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان با استفاده حداکثری از ظرفیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه و سازمان‌های عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح از طریق سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت و تعامل نزدیک و هم‌افزا با ستاد کل مورد انتظار است.

توفیق همگان را از خداوند مسئلت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۳ اسفند ۱۳۹۶



برچسب‌ها: اخبار رهبری انتصاب نماینده ولی فقیه حاج شیخ علی سعیدی
[ دو شنبه 14 اسفند 1396 ] [ 19:16 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

امیر سرتیپ حیدری: تحرک و هوشمند سازی تجهیزات مهمترین هدف در نیروی زمینی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش در دهمین همایش فرماندهان یکان های عمده نزاجا گفت: تحرک و هوشمند سازی تجهیزات به ویژه در یگان های توپخانه از جمله اهداف مهم و اجرایی در نیروی زمینی ارتش است که تا کنون به نتایج مطلوبی دست یافته ایم.
 به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در دهمین همایش فرماندهان یگان های عمده این نیرو گفت: سه اصل ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری در نیروی زمینی در دستور کار قرارگرفته که برابر منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) باید به آن پرداخته شودhttp://www.aja.ir/Portal/picture/?1488004/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%AD%DB%8C%D8%AF%D8%B1%DB%8C.
 وی افزود:ولایت مداری یعنی تمام برنامه ها و فعالیت های ما در نیروی زمینی ارتش برابر فرامین فرماندهی معظم کل قوا باشد چرا که ولی فقیه برای ما حجت و صراط مستقیم است.
امیر حیدری برگزاری همایش فرماندهان را بسیار مطلوب خواند و تاکید کرد: در این همایش، عملکرد یکان ها، طرح ها و برنامه ها بررسی و نتایج آن در جهت ارتقاء آمادگی رزمی، توان دفاعی و آموزشی یکان ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.



برچسب‌ها: نیروی زمینی ارتش،اخبار ارتش،همایش فرماندهان،فرمانده نیروی زمینی

ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 اسفند 1396 ] [ 19:12 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

تمرین مشترک امداد و نجات دریایی در خلیج فارس برگزار شد

صبح امروز تمرین مشترک امداد و نجات دریایی در خلیج فارس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، تمرین مشترک  امداد و نجات دریایی با شرکت یگان هایی از پایگاه دریایی بوشهر، http://www.aja.ir/Portal/picture/?1496511/250سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان هواپیمایی و هلال احمر در خلیج فارس برگزار شد.
 گفتنی است در این مانور مشترک، انواع بالگردها و شناورهای یگان های شرکت کننده   حضور داشتند



برچسب‌ها: تمرین مشترک امداد و نجات دریایی،ارتش،اخبار رهبری،ارتش و سپاه
[ دو شنبه 14 اسفند 1396 ] [ 19:8 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

دفاع و امنیت

نیروی زمینی ارتش

به گفته فرمانده نزاجا، امیر «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرماندهی میدانی تکاوران تیپ ۶۵ را بر عهده گرفته و جلودار آن‌ها مشغول عبور از ارتفاعات صعب‌العبور دنا است.

به گزارش مشرق، عملیات یافتن پیکرهای اجساد سانحه هوایی هواپیمای مسافربری «اِی تی آر» توسط تیپ ۶۵ نیرو مخصوص نیروی زمینی ارتش از صبح امروز آغاز شده و به گفته امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش تا ساعت ۱۴ امروز، کلاه‌سبزهای تیپ ۶۵ به محل اجساد خواهند رسید و کار انتقال آن‌ها را آغاز می‌کنند.

به گفته فرمانده نزاجا، امیر «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرماندهی میدانی تکاوران تیپ ۶۵ را بر عهده گرفته و جلودار آن‌ها مشغول عبور از ارتفاعات صعب‌العبور دنا است.

فرمانده کلاه‌سبزها در عملیات پیدا کردن و انتقال اجساد قربانیان حادثه سقوط هواپیما کیست؟


امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» متولد سال ۱۳۴۴ در شهرستان فیروزآباد فارس است که در سال ۱۳۶۴ به استخدام ارتش درآمد و مدت ۱۲۸ ماه در مناطق عملیاتی مختلف هشت سال دفاع مقدس حضور داشت.او از جمله فرماندهانی است که عهده‌دار فرماندهی دو تیپ عمده و استراتژیک نزاجا یعنی تیپ هوابرد شیراز و تیپ ۶۵ نوهد نزاجا را در کارنامه خود دارد.

امیر حیدری در کنار امیر نعمتی و چند تن از کلاه‌سبزهای تیپ ۶۵ نیرومخصوص

«معاونت هماهنگ‌کننده نزاجا» و همچنین «فرماندهی تیپ ۶۵ هوابرد نوهد»، آخرین مسئولیت‌های امیر نعمتی قبل از انتصاب به عنوان جانشینی فرماندهی نیروی زمینی بوده است.

امیر نعمتی از دوره ستوانی در رسته تکاوری بوده و فرماندهی چندین گردان تکاوری را بر عهده داشته است. در کارنامه مسئولیت او همچنین ریاست ستاد لشکر ۵۸ تکاور نیز به چشم می‌خورد.



برچسب‌ها: امیر نوذری , ارتش , جانشیت ارتش , کلاه سبزها , تیپ65
[ سه شنبه 1 اسفند 1396 ] [ 21:46 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

ارتش مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمایATR را در اختیار ستاد بحران گذاشت

 

سرتیپ دوم تقی خانی سخنگوی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور روسیه محل تقریبی سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان را در اختیار ستاد بحران کشور گذاشت.
وی افزود: با تلاش دفتر وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه و با همکاری مقامات دفاعی این کشور و نیز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری؛ از طریق انجام یک کار اطلاعاتی و فنی دقیق، ضمن مشخص کردن طول و عرض جغرافیایی تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR ، نقشه و عکس های هوایی مربوط به این محل در اختیار سازمان هواپیمایی و ستاد بحران کشور قرار گرفت.
سرتیپ دوم تقی خانی خاطر نشان کرد: به دستور فرمانده کل ارتش در حال حاضر جانشین نیروی زمینی و فرمانده هوانیروز ارتش با دو فروند بالگرد و چند تیم نیروی مخصوص و اساتید کمیته تکاور شیراز در منطقه حضور دارند تا همکاری های لازم را با ستاد بحران انجام دهند.
 

 
 
 
 

 



برچسب‌ها: ارتش , مختصات سقوط هواپیما, روسیه , ستاد بحران
[ سه شنبه 1 اسفند 1396 ] [ 21:44 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

کلاه‌سبزها نزاجا تا ساعاتی دیگر در کنار اجساد سانحه هوایی

 

 کلاه‌سبزها نزاجا تا ساعاتی دیگر به اجساد سانحه هوایی خواهند رسید/امکان فرود بالگرد به منطقه وجود ندارد
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تا ساعاتی دیگر، کلاه‌سبزهای نیروی زمینی ارتش به اجساد سانحه هواپیمای تهران یاسوج می‌رسند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: کلاه‌سبزهای تیپ 65 نیرو مخصوص نیروی زمینی در حال حرکت برای رسیدن به محل اجساد هواپیمای تهران_یاسوج  هستند.
وی افزود: تا ساعاتی دیگر، کلاه‌سبزها به اجساد خواهند رسید، نیروهایمان زبده و کارآزموده هستند و تجهیزات‌مان نیز برای انتقال اجساد کافی است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش  تصریح کرد: امکان فرود هلی کوپتر در محل سقوط هواپیما وجود ندارد.
 
امیر سرتیپ حیدری در پایان تاکید کرد:تعدادی از جنگنده‌های RF4 و F14 نیروی هوایی از پایگاه‌های همدان ،اصفهان و شیراز برای شناسایی و کمک به روند جست‌جو و عکسبرداری هوایی چندین سورتی پرواز انجام دادند.



برچسب‌ها: سانحه هوایی , ارتش ,کلاه سبزها, ارتش قهرمان
[ سه شنبه 1 اسفند 1396 ] [ 21:42 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

حضور ارتش درمحل سقوط هواپیما

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش :

حضور ارتش درمحل سقوط هواپیما تا زمان مورد نیاز ادامه خواهد داشت

اصفهان- ایرنا- جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حضور و همکاری ارتش با امداد گران در محل سقوط هواپیمای مسافربری تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد داشت.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان از تهران به یاسوج افزود: عصر روز گذشته با توجه به بررسی رادارهای منطقه، محل اعلام شده فعلی سقوط هواپیمای ATR72 را پیش بینی کردیم.
وی ادامه داد: پیش از هرگونه اقدامی ابتدا مقام قضایی با بالگرد به رویت منطقه پرداخت و سپس کاوش لاشه هواپیما و پیکر جانباختگان آغاز شد.
سرتیپ نعمتی گفت : تیم های مختلف از نیروهای ارتش در محل مستقر شدند و از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح امروز ابتدا 2 فروند هواپیمای شکاری نیروی هوایی در منطقه به شناسایی پرداختند و پس از آن با هواپیمای نیروی زمینی ارتش چندین مرتبه و از دو طرف منطقه را رصد کردیم و هلال احمر و سپاه نیز این منطقه دقیق را تایید کردند.
وی بیان کرد: شب گذشته در جلسه ای با استاندار اصفهان قسمت رادار هواپیما و مسیر آن و نیز مناطق احتمالی سقوط برای استاندار تشریح شد و این اطلاعات توسط کاردارهای نظامی با کشورهای منطقه تبادل شد و منطقه عمومی از شب گذشته مشخص بود ولی منطقه خاص سقوط صبح امروز شناسایی شد.
هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح روز یکشنبه از رادار خارج شد و در منطقه کوهستانی دنا کوه از توابع شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان سقوط کرد.



برچسب‌ها: جانشین ارتش, امیر نوذری, سانحه هواپیما, یاسوج, اصفهان
[ سه شنبه 1 اسفند 1396 ] [ 21:39 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

بالگردهای هوانیروز در حال انتقال تکاوران به محل حادثه سقوط هواپیما هستند

بالگردهای هوانیروز در حال انتقال تکاوران به محل حادثه سقوط هواپیما هستند

اصفهان – ایرنا – فرمانده کل هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: هم اینک بالگردهای هوانیروز در حال اعزام نیروهای تکاور و کوهنورد به نزدیک ترین منطقه به حادثه هستند.

امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی در گفت و گو با ایرنا افزود: تمهیدات لازم برای انتقال پیکرهای جان باختگان اندیشیده شده است و بالگردهای هوانیروز ارتش تا پایان انجام ماموریت در منطقه حاضر هستند.
وی افزود: هوانیروز ارتش به محض اطلاع از حادثه سقوط هواپیما، پس از جلسه و حسب دستور فرمانده کل ارتش در منطقه حاضر شد.
سرتیپ خلبان قربانی ادامه داد: 2فروند بالگرد هوانیروز از ابتدا در منطقه حضور یافتند و چندین بالگرد نیز به صورت آماده باش در اصفهان تدارک دیده شده بود.
فرمانده کل هوانیروز ارتش که از روز گذشته در منطقه حضوردارد، گفت: مسیر حرکت هواپیمای تهران - یاسوج بررسی شد و چندین نقطه ابهام برانگیز آن مورد شناسایی قرار گرفت.
وی با اشاره به مشخص شدن محل دقیق حادثه، گفت: روند انتقال نیروها، با همکاری و هماهنگی نیروهای بالگردی ارتش، سپاه، هلال احمر و سایر ارگان ها تسریع یافته است.
وی با اشاره به ارتفاع 13 هزار پایی کوههای منطقه و وجود یخچال ها و وضعیت ناپایدار جوی گفت: امکان انتقال اجساد تا پایان امروز وجود ندارد ولی باید منتظر نتیجه نهایی با حضور نیروهای امدادگر به محل حادثه و بررسی های آنها ماند.
هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه صبح روز یکشنبه از رادار خارج شد و در منطقه کوهستانی دنا کوه از توابع شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان سقوط کرد.



برچسب‌ها: هوانیروز , ارتش , اصفهان, سقوط هواپیما
[ سه شنبه 1 اسفند 1396 ] [ 21:37 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

العبادی: ناتو نمی‌تواند از خاک عراق علیه ایران استفاده کند

نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود گفت که دولت این کشور هرگز اجازه نخواهد داد ناتو یا کشوری از خاک عراق علیه ایران استفاده کند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نخست وزیر عراق اعلام کرد که دولت این کشور اجازه نخواهد داد کشوری از خاک عراق علیه ایران استفاده کند.

بنابر اعلام شبکه «سومریه»، «حیدر العبادی» شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت که عراق هرگز اجازه نخواهد داد پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یا هر کشوری دیگر از خاک خود این کشور علیه ایران استفاده کند.


برچسب‌ها: عراق , ایران , ناتو , پیمان آتلانتیک
[ سه شنبه 1 اسفند 1396 ] [ 21:32 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور رهبر انقلاب

با حضور رهبر معظم انقلاب و در حسینیه امام خمینی(ره)؛

مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد

مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تبیین علل افول جوامع از ارزش‌ها، گفت: از دیدگاه ام‌الائمه سلام‌الله‌علیها وجود نفاق، دوری از قرآن ، شکستن حرمت حضرت رسول الله (ص)، پیروی از شیطان و ایجاد تفرقه و اختلاف عوامل اصلی سقوط جامعه از ارزش‌های دینی هستند.

سخنران مراسم افزود: امروز لازم است با درس گرفتن از تاریخ مانع تکرار اتفاقات تلخ شویم.

همچنین در این مراسم آقای کریمی به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداخت.



برچسب‌ها: رهبری , شهادت خانم فاطمه زهرا, حسینیه
[ سه شنبه 1 اسفند 1396 ] [ 21:30 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب سانحه‌ سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفتند

با صدور پیامی؛

رهبر معظم انقلاب سانحه‌ سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفتند

 در پی‌ سانحه‌ مصیبت‌بار سقوط هواپیمای‌ مسافربری‌، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیام‌ تسلیتی‌ صادر کردند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

سانحه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری که به جان باختن چند ده نفر از هم‌میهنان عزیزمان انجامید دلها را لبریز از اندوه و تأسف کرد. اینجانب مراتب تأثّر عمیق و همدردی صمیمانه‌ی خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز میدارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت میکنم. مسئولان ذیربط لازم است همه‌ی تلاش و همکاری خود را برای اقدامهای لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند.

سیدعلی خامنه‌ای
۲۹ بهمن ۱۳۹۶



برچسب‌ها: رهبر , تسلیت , سقوط هواپیما, یاسوج , اصفهان
[ سه شنبه 1 اسفند 1396 ] [ 21:29 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی در سال 96

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی:

اشرافی‌گری و بی‌توجهی به مستضعفان ارتجاع و حرکات ضدانقلابی است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی تبریز، درک عمیق و انقلابی ملت در تفکیک میان «انقلاب و نظام» با «عملکرد تشکیلات و دستگاههای مختلف» را از علل اصلی حضور متفاوت و تحسین‌برانگیز مردم در راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن امسال خواندند و سخنان مهمی در چهار محور «انقلاب و کارکرد اصلی آن»، «آسیب شناسی انقلاب»، «اولویتهای مقطع کنونی» و «آینده انقلاب» بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابتدای این دیدار با اشاره به تقارن این ایام با شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، مقام والای آن بانوی بزرگ را به عنوان برترینِ زنان اهل‌بهشت مورد توافق همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی دانستند و گفتند: درس آن بانوی دو عالم به همه مسلمانان، درس شجاعت، فداکاری و معرفت‌آموزی است.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ را سرنوشت‌ساز و تاریخ‌آفرین خواندند و خاطرنشان کردند: اگر این قیام پرعظمت نبود، به احتمال زیاد حادثه ۱۹ دیِ قم فراموش و مسیر تاریخ کشور عوض می‌شد، بنابراین تبریزی‌ها با قیام و فهم درست و اقدام بموقع توانستند حرکت عظیمی را بوجود آوردند که آن حرکت به ۲۲ بهمن ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.
ایشان سپس به راهپیمایی پرشور و متفاوت مردم در ۲۲ بهمن امسال اشاره کردند و گفتند: چنین حضور مردمی در دفاع از انقلاب اسلامی آن‌هم در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب، شبیه معجزه است و در هیچ‌یک از انقلاب‌های دنیا نظیر ندارد.



برچسب‌ها: رهبری - تبریز - سال 96 , دیدار مردم آذربایجان

ادامه مطلب
[ سه شنبه 1 اسفند 1396 ] [ 21:25 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]