احتمال هدف‌گیری نیروهای ایرانی از سوی آمریکا

نشریه وال استریت ژورنال از احتمال "هدفگیری اهداف نظامی ایران و روسیه" در سوریه از سوی آمریکا خبر داد.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، استان ادلب در شمال غرب سوریه آخرین پایگاه باقیمانده شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی در این کشور است.Image result for ‫نیروهای ایران در سوریه‬‎

وال استریت ژورنال نوشت: رئیس جمهور سوریه بشار اسد " اجازه داده است که از کلرین در جریان حمله به آخرین پناهگاه قوی شورشیان در کشور یعنی استان ادلب استفاده شود." این ممکن است حمله ی متقابل نیروهای آمریکایی را به دنبال داشته باشد.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: " پنتاگون سناریوی نظامی را مشخص می کند اما آقای ترامپ هنوز تصمیم نگرفته است که آیا این بهانه ای برای پاسخ نظامی است و آیا آمریکا به روسیه یا ایران که به آقای اسد در سوریه حمله می کنند، ضربه خواهد زد یا خیر."

کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی به این خبر واکنش نشان داده اند. 



برچسب‌ها: حمله امریکا ، نیروهای ایران ، سوریه اسپوتنیک ، گروه های تروریستی
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:50 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

یک خبر بد دیگر در مورد تحریم های ایران

کره جنوبی با قطع کامل خرید نفت از ایران، اولین کشوری لقب گرفت که در مقابل فشارهای آمریکا مبنی بر توقف خرید نفت از تهران تسلیم شده است.
 
آمارهای تانکری نشان می دهد، این کشور آسیایی در ماه گذشته میلادی، هیچ نفتی از ایران خریداری نکرده، در حالی که میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه جولای 194 هزار بشکه در روز بوده است. هرچند مشتریان بزرگتر نفت ایران یعنی چین و هند نیز خرید نفت خود از این کشور را کاهش داده اند، اما کره جنوبی اولین کشوری است که 2 ماه مانده به آغاز رسمی تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر، خرید نفت از تهران را به طور کامل متوقف می کند.تحریم های جدید ایران,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,سیاست خارجی
 
دولت ترامپ پس از خروج از توافق برجام در ماه می، از تمام کشورها خواست که خرید نفت از ایران را متوقف کنند. دولت سئول که با تهدیدات هسته ای کره شمالی مواجه است، به شدت روی فشارهای واشنگتن بر کره شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته ای حساب کرده است. به گفته تحلیلگران انستیتوی اکونومیکس کره جنوبی، روابط سیاسی کره جنوبی با آمریکا به حدی است که این کشور نمی تواند دستور ترامپ مبنی بر اتخاذ یک رویکرد سختگیرانه علیه ایران را نادیده بگیرد.
 
کیم جائه کیونگ، محقق این نستیتو در این باره گفت: «حفظ روابط با آمریکا بیشترین اهمیت را برای کره جنوبی دارد... امنیت ملی کره جنوبی بستگی به اتحاد نظامی با آمریکا دارد.»
 

موضع رسمی کره جنوبی در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران این است که سئول همچنان به مذاکرات با آمریکا برای معافیت از این تحریم ها ادامه می دهد. هرچند دولت ترامپ موضع خود را اندکی تلطیف کرده، اما هنوز هیچ کشوری نتوانسته از تحریم های آمریکا علیه ایران معاف شو



برچسب‌ها: تحریم ایران کره ی جنوبی مذاکرات دولت سئول
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:47 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش خبر داد؛ آبان ماه امسال؛ تهران میزبان ارتش‌های جهان

قابت‌های تیراندازی با کمان ارتش‌های جهان از ۲۰ تا ۲۴ آبان در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش گفت: مسابقات تیراندازی با کمان برای نخستین بار در سطح ارتش‌های جهان برگزار می‌شود و ایران میزبانی این مسابقات را پذیرفته است. برگزاری این مسابقات با تصمیم ستاد کل نیرو‌های مسلح به ارتش جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است.

وی با بیان اینکه رقابت‌های تیراندازی با کمان ارتش‌های جهان از ۲۰ آبان به مدت ۵ روز برگزار خواهد شد، افزود: در این مسابقات ۱۲ کشور اعلام آمادگی کرده اند و تاکنون پنج کشور فرانسه، هلند، کره شمالی، روسیه و چین هم نام نویسی کرده اند. در صورت نام نویسی همه تیم‌ها همراه با ایران در مجموع ۱۳ کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند.

رییس سازمان تربیت بدنی ارتش گفت: در جلساتی که برگزار کردیم قرار بود اصفهان و یا یکی از شهر‌های شمالی میزان رقابت‌ها باشند، اما میزبانی به تهران واگذار شد، چون به لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شرایط بهتری وجود دارد.

وی افزود: مسابقات تیراندازی با کمان در ۲ رشته ریکرو و کامپوند مردان و بانوان برگزار می‌شود و فدراسیون جهانی ارتش‌های جهان (سیزم) موافق برگزاری رقابت‌ها در ماده میکس نبود.



برچسب‌ها: میر سرتیپ دوم فولادی تیر اندازی با کمان اخبار ارتش
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:45 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

معاون هماهنگ کننده ارتش: هرکس توانمندی تجهیزاتی ما را باور ندارد می تواند بیاید و ببیند

امیر دریادار سیاری با اشاره به بی اعتمادی برخی به توانمندی های نظامی کشور و ایجاد شک و شبهه در آن گفت: این موضوع قابل دیدن است و هرکس که باور نمی کند می تواند بیاید و ببیند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیردریادار حبیب‌‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در برنامه جهان  سیاست گروه سیاسی رادیو ایران گفت: براساس قانون اساسی یکی ازماموریت های ارتش دفاع از تمامیت ارضی کشور  است که این وظیفه را با اتکا به توانمندی های داخلی به خوبی انجام داده استتوصیه امیر سیاری به خانواده‌های کارکنان نیروی دریایی.

وی  بااشاره به تحریم های سنگین 40 ساله علیه توان نظامی کشور افزود: امروز همه تجهیزات و مهمات در کشور تعمیر، نگهداری و حتی نوسازی می شود. به گونه ای که می توانیم مدعی باشیم در حوزه دفاعی به روی پای خود ایستاده ایم.

معاون هماهنگ کننده ارتش، ساخت جنگنده کوثر و رونمایی از آن را نمونه بارزی از این ادعا دانست وادامه داد: در حوزه های مختلف زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی نه در ارتش بلکه درسطح کل نیروهای مسلح و صنایع وزارت دفاع و همچنین شرکت های دانش بنیان ظرفیت بسیار بزرگی به وجود آمده که نیازهای مارا تامین می کند



برچسب‌ها: امیر سیاری معون هماهنگ کننده ارتش تحریم های سنگین

ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:42 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

امیر سرلشکر موسوی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش:

فرمانده کل ارتش گفت: جنگ‌طلب نیستیم آغازکننده هیچ جنگی هم نبوده‌ایم، اما برای دفاع از آرمان‌ها آماده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم مشترک تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری طی سخنانی در محضر فرمانده معظم کل قوا گفت: با شکر و سپاس به درگاه خداوند بزرگ که ارتش جمهوری اسلامی ایران را شایسته میزبانی، ولی امر مسلمین قرار داد و با عرض خیر مقدم و تشکر از آن مقام معظم که توفیق زیارت را نصیب فرزندان ارتشی خود فرموده‌اند.فرمانده کل ارتش در منطقه زلزله‌زده غرب کشور حضور یافت

وی افزود:در پرتو برکات چهلمین سال پیروزی انقلاب و تشکیل نظام الهی جمهوری اسلامی ایران، امروز در این میدان شاهد رویش جوانه‌های انقلاب اسلامی در کسوت دانشجو و دانش آموخته هستیم که معنویت، بصیرت و بالندگی آن‌ها مایه روشنی چشم دوستان انقلاب و ناامیدی دشمنان غدّار اسلام و ایران است.

سرلشکر موسوی ادامه داد: در آستانه ماه محرم‌الحرام، ماه عزت و خون و شرف، جوانان غیرتمند ایران، متأثر از پیام خون‌رنگ عاشورا و با تأسی به حضرت علی‌اکبر و قمر بنی‌هاشم، لباس سربازی ارتش اسلام را پوشیده‌اند تا مسیر روشنی را که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند پرتوان و تلاش‌گر بپیمایند.

 



برچسب‌ها: فرمانده کل ارتش سرلشکر موسوی جنگ طلب نیستیم

ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:38 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری روسیه:

قضایای سوریه و شکست آمریکا در آن نشان داد آمریکا مهارشدنی است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (جمعه) در دیدار آقای ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و هیأت همراه، ضمن اظهار امیدواری برای پر ثمر بودن نشست سه جانبه تهران، سخنان رییس جمهور روسیه مبنی بر لزوم گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه را تأیید کردند و گفتند: همکاری ایران و روسیه در موضوع سوریه یک نمونه برجسته و یک تجربه بسیار خوب از همکاری دو جانبه است که به معنی واقعی کلمه، هم افزایی است.
رهبر انقلاب اسلامی، با تأکید بر اینکه همکاری‌های دو جانبه ایران و روسیه می تواند در مسائل جهانی نیز گسترش یابد، افزودند: یکی از مواردی که دو طرف می توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند، مهار امریکا است زیرا امریکا یک خطر برای بشریت است و امکان مهار آن نیز وجود دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای قضایای سوریه را یک نمونه موفق از مهار امریکا برشمردند و خاطرنشان کردند: امریکایی‌ها اکنون در سوریه شکست واقعی خورده اند و به اهداف خود نرسیدند.
ایشان با تشریح اهداف امریکا در ابتدای قضایای سوریه بویژه بعد از سرنگونی حکومت‌های وابسته به امریکا در مصر و تونس گفتند: امریکایی‌ها قصد داشتند با استفاده از شرایط به‌وجود آمده در آن زمان در کشورهای عربی، ضربه وارده در مصر و تونس را در سوریه و با سرنگونی حکومت طرفدار مقاومت جبران کنند اما اکنون کاملاً شکست خورده اند.
رهبر انقلاب اسلامی تحریم ایران، روسیه و ترکیه از جانب امریکا را یک نقطه اشتراک بسیار قوی برای گسترش همکاری‌ها دانستند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران و روسیه باید ضمن گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی، توافق های انجام گرفته در نشست تهران را با جدیت پیگیری کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین بر انجام مبادلات و معاملات اقتصادی خارج از چارچوب دلار تأکید کردند.



برچسب‌ها: رییس جمهور روسیه ، رهبری ، روابط دو کشور ایران و روسیه ، مهار امریکا

ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:35 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

هبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس ‌جمهوری ترکیه و هیئت همراه:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراه، مهمترین نیاز امروز دنیای اسلام را نزدیکی هرچه بیشتر کشورهای اسلامی و هم‌افزایی آنها دانستند و گفتند: اتحاد و همکاری کشورهای اسلامی قطعاً زمینه‌ساز حل مشکلات منطقه خواهد بود و به همین دلیل استکبار و در رأس آن امریکا از همکاری و نزدیکی کشورهای اسلامی و شکل‌گیری یک قدرت اسلامی نگران است.http://www.leader.ir/media/album/original/60232_157.jpg

ایشان علت دشمنی و کینه‌ورزی امریکا با کشورهای اسلامی دارای قدرت را همین نگرانی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دو کشور آبرومند و قدرتمند منطقه هستند و انگیزه‌های مشترکی برای دنیای اسلام دارند، بنابراین باید همکاری‌های دو کشور در زمینه های سیاسی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.



برچسب‌ها: رییس جمهور ترکیه ، مسئله فلسطین ، رهبری ، اخبار روز

ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:32 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، مهمترین وظیفه مردم و نخبگان را در شرایط خطیر کنونی، حرکت در جهت حفظ و تعمیق انسجام مردم با دستگاههای دولتی و پرهیز از ایجاد فضای یأس و ناامیدی و احساس بن‌بست دانستند و گفتند: بدخواهان ملت ایران به موازات جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی را نیز در دستور کار خود قرار داده اند، بنابراین انتقادها باید با هدف اصلاح و خیرخواهانه باشند.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان با اشاره به ایام پر برکت و مهم نیمه دوم ماه ذی‌حجه و مناسبت های تاریخی روز مباهله و روز نزول سوره دهر خاطرنشان کردند: مباهله در واقع مظهر اقتدار ایمانی و تکیه بر حقانیت است و ما همواره نیازمند اقتدار ایمانی و تکیه بر حقانیت نظام اسلامی در مقابل استکبار هستیم و در شرایط کنونی نیز برآیند گرایش های افکار عمومی، اطمینان نسبت به بر حق بودن حرکت و مسیر نظام اسلامی است



برچسب‌ها: رییس جمهور، رهبری ، اخبار روز ،مجلس خبرگان

ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:29 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]